Tuesday, October 13, 2009

Air Zam Zam Yang Ajaib.




Firman Allah SWT..dan dari air, Kami jadikan sesuatu yang hidup...
(Al-Anbiya’:30)
Pengertian IMTIYAAZ itu sendiri membawa maksud KELEBIHAN/KEISTIMEWAAN/KEJAYAAN.
“Mengapa bayar LEBIH sedangkan andaMAMPU memilikinya dengan harga yang RENDAH untuk kesihatan anda yang TINGGI nilainya?"


Air Zamzam yang ajaib.

Dalam penelitian ilmiah yang dilakukan di laboratorium Eropa, terbukti bahwa zamzam memang lain. Kandungan airnya berbeda dengan sumur-sumur yang ada di sekitar Makah. Kadar Kalsium dan garam Magnesiumnya lebih tinggi dibanding sumur lainnya, berkhasiat untuk menghilangkan rasa haus dan efek penyembuhan. Zamzam juga mengandung zat fluorida yang berkhasiat memusnahkan kuman-kuman yang terdapat dalam kandungan airnya. Yang juga menakjubkan adalah, tak ada sedikit pun lumut di sumur ini. Zamzam selalu bebas dari kontaminasi kuman. Anehnya lagi, pada saat semua sumur air di sekitar Mekah dalam keadaan kering, sumur zamzam tetap berair. Dan zamzam memang tak pernah kering sepanjang zaman.Beberapa ulama fikih merekomendasikan agar jamaah haji membawa zamzam ketika pulang ke negaranya sebab zamzam itu bisa sebagai obat untuk suatu penyembuhan.“Air zamzam adalah (berguna) untuk apa yang peminumnya inginkan. Kalau seseorang minum supaya disembuhkan (dari penyakit), Allah akan menyembuhkannya. Jika seseorang meminumnya supaya kenyang, Allah akan membuatnya kenyang. Dan bila seseorang meminumnya untuk menghilangkan dahaganya, maka Allah akan menghilangkannya. (HR Ahmad dan Ibnu Majah).

Penemuan ini sungguh menakjubkan dan wajib dikongsi bersama, kenapa dengan keizinanNya air penawar boleh menyembuh penyakit, basa dan hayatilah petikan dibawah:
Pada 10/10/02 (Khamis), pihak Surau Wisma Telekom Semarak telah menjemput Ustaz Abdullah Mahmud untuk menyampaikan ceramah beliau.
Diantaranya:
Air merupakan salah satu rahmat Allah kepada manusia, manusia tidak boleh hidup tanpa air, dan manusia tidak boleh hidup tanpa rahmat dari Allah.
Ustaz kemudian bercerita bahawa dia telah berkesempatan menghadiri satu seminar mengenai AIR yang berlangsung di Hotel Istana baru-baru ini yang mana kebanyakan hadirin yang hadir terdiri daripada orang bukan Islam kecuali 2 orang (Ustaz Abdullah dan seorang pensyarah dari UM).
Penceramahnya seorang professor yang pakar tentang air dari Jepun. Beliau menunjukkan hasil kajiannya mengenai air, beberapa slide ditunjukkan dan dipancarkan di layar putih kepada hadirin sekalian. Sampel-sampel air yang diambil dari pelbagai sumber air (sungai, laut, perigi dan bermacam lagi).

Maka terpancarlah berbagai-bagai rupa bentuk susunan molekul-molekul air tersebut. Ada yang berupa seolah-olah seperti jin tetapi samar-samar, tidak begitu jelas (dengan telinga yang besar, bertanduk dan sebagainya) rupa yang menggerunkan dan menakutkan. Lalu professor itu berkata “banyak lagi sampel-sampel air yang lain tetapi rupa molekul-molekulnya hampir sama, sekarang saya nak tunjukkan sampel air yang berlainan dari sampel-sampel air yang saya tunjukkan tadi”
Profesor itu pun tunjukkan, maka terpancarlah satu rupa bentuk molekul air yang tersusun cantik berupa seolah-olah berlian (bersegi-segi), bersinar-sinar dan sinarannya mengeluarkan warna-warna yang menarik melebihi 12 warna. MasyaAllah, cantik. Lalu profesor bertanya

“Siapakah di antara kamu semua yang tahu sampel air apakah ini”. Hadirin semua senyap, dan kemudian, pensyarah dari UM mengangkat tangan dan menjawab “saya rasa itu adalah sampel air zam-zam”.
Profesor berkenaan memanggil pensyarah tersebut naik ke atas dan bertanya “Berikan saya sebab kenapa awak berkata air itu adalah air zam-zam.” “Kerana air zam-zam adalah air yang termulia didunia ini” jawab pensyarah. Profesor berkata “Saya tak tahu samaada betul atau tidak air zam-zam itu termulia tetapi memang betul ini adalah sampel air zam-zam”
Kemudian Professor mengatakan bahawa, kata-kata juga dapat mempengaruhi rupa bentuk molekul-molekul air. Lalu di dalam dewan itu mereka membuat eksperimen bagaimanakah yang dikatakan kata-kata dapat mempengaruhi rupa bentuk molekul-molekul air. Semua hadirin dikehendaki membaca sesuatu kepada air mineral masing-masing. Lalu seorang volunteer bangun untuk menguji bagaimana rupa air yang telah dibaca. Bila ditunjukkan di skrin, nampak molekul air membentuk seolah-olah seperti tokong cina (dengan janggut yang panjang dan perut yang buncit).
Bila tiba giliran Ustaz, air yang dibaca dengan al-Fatihah, Selawat dan ayat Kursi maka nampaklah rupa molekul air seperti berlian dan berkilau-kilau…SubhanAllah. Lalu Ustaz disuruh oleh profesor membaca sebarang ayat/kata-kata yang tidak baik…maka nampaklah di skrin molekul air berupa seperti sel-sel barah.
SubhanAllah…daripada ceramah yang ustaz sampaikan ini marilah kita sama-sama mengambil iktibar daripadanya. Ini adalah kata-kata dari ustaz Abdullaj: “Jika hendak air itu merasa manis maka masukkanlah gula, jika hendak air itu berwarna maka masukkanlah pewarna dan jika hendak air itu mulia masukkanlah ayat-ayat yang mulia kepadanya”.


Air ZAM-ZAM ( ph 10 – 12 )
- air mukjizat nabi ISMAIL.
- WHO pertubuhan kesihatan sedunia mengiktirafkan air ni adalah no. 1 di dunia.

molekul halus
bebas bahan kimia
oksigen tinggi
77 bahan mineral
Alkali ( penawar / perawat ph 8 , 9 , 10 )

IMTIYAAZ ada semua di atas kecuali 66 bahan mineral ,manakala air paip 32 bahan mineral. Pengertian IMTIYAAZ itu sendiri membawa maksud KELEBIHAN/KEISTIMEWAAN/KEJAYAAN.

NISBAH baik dalam badan ialah 4 : 2 dimana 4 adalah alkali & 2 ialah asid.

Prof. Dr.Otto Warburg ( pemenang 2 hadiah NOBEL ) mengatakan punca kanser disebabkan sel-sel kekurangan @ habis oksigen & sel-sel berkeadaan berasid.

Pakar air dari Negara Jepun Prof. Dr. Masaru Emota ( Universiti Yokohama ) & Prof. Kayuza Ishibasi merakamkan molekul-molekul heksagon yang cantik lagi berkilau.

Ph 4 – racun / berasid.

RO – reverse osmosis tiada mineral .

KLORIN ialah salah satu punca penyakit kanser. Di samping itu ia untuk merawat air & membunuh bacteria

IODIN untuk menguji kehadiran klorin.

Penggunaan klorin pada tahun 2009 berbanding tahun 1992 ialah sebanyak 500 kali ganda.

Air paip yang dimasak 100 darjah celcius terdapat
MOLEKUL THM (TRIHALOMETHANA ) . Ini merupakan BENIH kanser.

Pakar air menyarankan kita meminum sebanyak 12 gelas sehari.

















pH is a measure of the acidity or basicity of a solution. It is defined as the cologarithm of the activity of dissolved hydrogen ions (H+).

H stands for Hydrogen. Sørensen suggested the notation "PH" for convenience, standing for "power of hydrogen",[2] using the cologarithm of the concentration of hydrogen ions in solution, p[H][6] Although this definition has been superseded p[H] can be measured if an electrode is calibrated with solution of known hydrogen ion concentration.

Pure water is said to be neutral. The pH for pure water at 25 °C (77 °F) is close to 7.0. Solutions with a pH less than 7 are said to be acidic and solutions with a pH greater than 7 are said to be basic or alkaline. pH measurements are important in medicine, biology, chemistry, food science, environmental science, oceanography and many other applications.

Normally, the indicator causes the color of the solution to change depending on the pH. At 25 degrees Celsius, considered the standard temperature, the pH value of a neutral solution is 7.0. Solutions with a pH value below 7.0 are considered acidic, whereas solutions with pH value above 7.0 are alkali.



::PERHATIKAN::Salah satu dari MASALAH ini ada dalam badan KITA.


1. Migrain / sakit kepala

2. Resdung

3. Asma / lelah

4. Thyroid hyper

5. Gout

6. Senggugut

7. Sembelit

8. Kencing tak lawas

9. Batu karang

10. Buah pinggang

11. Sakit jantung

12. Tekanan darah tinggi

13. Tekanan darah rendah

14. Kencing manis

15. Sakit pinggang

16. Buasir

17. Sakit lutut / tumit

18. Sengal-sengal otot

19. Angin pasang

20. Jerawat / jeragat

21. Eczema / sakit kulit

22. Gatal-gatal kulit / ruam

23. Sakit sendi / belakang

24. Stroke (angin ahmar)

25. Arthritis

26. Leukemia

27. Lymphoma

28. Sakit urat saraf

29. Radiasi

30. Thalassemia

31. Kebas kaki / tangan

32. Sakir perut

33. Gastrik

34. Haid tidak lancar

35. Prostat

36. Kelenjar

37. Kolestrol

38. Masalah dalaman

39. Kanser

40. Lemah tenaga batin.

Selamatkah Air Yang anda minum?
Sanggupkah ANDA menggunakannya untuk kegunaan ANDA serta keluarga ANDA?Terutama anak-anak yang sedang membesar? Yang pastinya memerlukan AIR yang BERSIH untuk kegunaan mereka?


Mungkin ini keadaan tangki di rumah kita...





















BERITA PENCEMARAN AIR :



ARKIB : 03/01/2009Bimbang Kilang Pasir Cemari Loji Air Chinchin Oleh NORIZAN ABDUL MUHIDAKTIVITI melombong pasir di Kampung Gapis Nyalas didakwa menyebabkan pencemaran Sungai Chohong dan Sungai Nyalas.JASIN 2 Jan. – Penduduk Kampung Nyalas dan Chinchin di sini bakal berdepan dengan kemungkinan mendapat bekalan air tercemar daripada Loji Air Chinchin di sini apabila Sungai Chohong dan Nyalas dicemari sisa lumpur ekoran kerja-kerja melombong pasir yang dijalankan dekat kawasan itu...



ARKIB : 21/05/2009 Air Bersih Untuk Kanak-kanak Oleh NOOR FAZRINA KAMALTIDAK semua negara bertuah memperoleh bekalan air bersih untuk kegunaan harian. Lebih menyedihkan apabila melihat jutaan kanak-kanak menderita sakit akibat minum air tercemar.Tubuh memerlukan air untuk terus hidup dan bagi kanak-kanak, kekurangan air dalam badan bukan sahaja mampu mengundang penyakit tetapi juga maut dalam masa yang singkat.Mengikut statistik yang dikeluarkan oleh Procter & Gamble (P&G), setiap hari seramai 4,000 kanak-kanak meninggal dunia kerana menghidap penyakit berpunca daripada meminum air yang tidak dirawat...


ARKIB : 21/04/2008 Periksa Sistem Paip Secara Berkala - Rozali

PETALING JAYA 20 April - Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) meminta pihak pengurusan kediaman bertingkat agar membuat pemeriksaan terhadap sistem bekalan air pada bangunan senggaraan mereka secara berkala.Pengerusi Eksekutifnya, Tan Sri Rozali Ismail berkata, ia bagi mengelakkan sebarang masalah berhubung kualiti air yang dibekalkan oleh Syabas.

Menurutnya, ini kerana kebanyakan aduan berkaitan kualiti air adalah berpunca daripada sistem paip dalaman yang tidak disenggara dengan baik."Masalah itu menyebabkan bekalan air tercemar pada peringkat akhir iaitu di peringkat rumah pengguna," katanya dalam satu kenyataan yang diedarkan sewaktu kempen bertemu pengguna di SS7 Kelana Jaya dekat sini baru-baru ini.SUMBER : Utusan Malaysia (online)


PENYELESAIANNYA?

Dapatkan dari kami, Produk perawatan air berjenama Imtiyaaz NANO Alkaline Treatment System. Harga jualan RM1788.00. Hubungi kami hari ini untuk mendapatkannya dengan harga promosi serendah:....RM598.00 seunit sahaja! ....
Hubungi stokis / stokis mobile kami;
Berminat menjadi stokis /stokis mobile?Sila hubungi segera agen-agen kami.
...katakan TIDAK kepada MLM...



Kenapa memilih jenama Imtiyaaz?
1. MURAH tapi Berkualiti setaraf dengan JENAMA yang MAHAL.

2. Pemasangan dan penyelenggaraan yang MUDAH dan MURAH.



Apakah dia Imtiyaaz NANO Alkaline Treatment System?

Teknologi kesihatan pada abad ke-21 menggunakan air Berteknologi NANO yang sangat baik untuk kesihatan. Air Berteknologi NANO dihasilkan melalui teknologi bio-ware yang menggabungkan Bio seramik semulajadi jepun dengan kadar ketulenan yang tinggi, serta bahan plastik berkualiti. Air Berteknologi yang mengandungi NANO yang kaya dengan oksigen dimana ia adalah dalam butiran molekul air yang sangat halus. Cara pemprosesan berteknologi tinggi akan menghasilkan tenaga nano di dalam air yang dipanggil Air berteknologi NANO. Minum air Berteknologi Nano IMTIYAAZ mampu meningkatkan sistem metabolisma badan. Air Berteknologi Nano IMTIYAAZ bukan sahaja dapat memberi tenaga tambahan malah ia juga dapat meningkatkan daya ketahanan badan kita serta mencegah penyakit-penyakit moden. Air yang terhasil dari Penapis Air IMTIYAAZ mengandungi 5 kelebihan yang utama:

1. Mengandungi tahap alkali yang tinggi yang berupaya menyingkirkan segala toksid dalam badan hasil daripada pemakanan yang tidak seimbang.

2. Mengandungi kadar oksigen dan mineral yang tinggi yang diperlukan oleh badan manusia.

3. Molekul air yang halus (Teknologi NANO) dan mudah diserap oleh badan manusia.

4. Bersih, selamat dan tidak mengandungi kandungan yang membahayakan kesihatan.

5. Bahan-bahan yang digunakan adalah dari sumber yang halal & suciboleh diminum tanpa was-was.

Apakah pertalian di antara bahan NANO tenaga?

Bila molekul elemen menjadi kian kecil, electron yang menyelubungi atom-atom pada elemen-elemen akan menjadi aktif. Oleh itu, bahan yang berlainan elemen-elemen bila bersaiz nanometer, ia akan menghasilkan medan elektrik yang aktif yang dipanggil medan tenaga.

Big water molecule clusters (H2O) which are not easily absorbed into body cell.

Molekul yang besar dan berselerak tidak dapat menembusi sel-sel badan kita, tetapi molekul yang tersusun dan kecil dapat menembusi sel-sel daral dengan mudah dan memperbaiki sistem metabolisme dan pertahanan badan.
Energy water with small water molecule clusters (H2O) are easily absorbed into the body’s cell. Its high solubility effectively enhance the absorption of nutrient by our body.

Molekul yang kecil menembusi sel-sel badan membekalkan oksigen yang secukupnya, demi membantu memperbaiki pengaliran darah dan meningkatkan daya hidup sel tubuh, memberi anda gaya hidup yang sihat.

High dissolving power of energy water, binds to the waste toxins in our bodies and “flushes” them our through urine, sweat and etc. Akhirnya molekul-molekul kecil menyingkirkan toksin di sel-sel dan dikeluarkan melalui sistem pembuangan badan.

No comments:

Post a Comment